FAQs

FAQ

Veelgestelde vragen over onze diensten en producten.

  • Kan je bij ons terecht om iets te brengen of af te halen buiten de openingsuren?

    Jazeker! Wanneer we tijdens de coronapandemie plots afgesneden werden van onze klanten, zijn wij niet bij de pakketten blijven zitten. Wij hebben geïnvesteerd in onze Pakketbox. Denk aan de postboxen van BPost, maar dan helemaal op maat van Behind Bytes.

  • Wat is het belang van multi-factor authenticatie?

    Multi-factor-authenticatie (MFA) wordt gebruikt om identiteitsdiefstal door hackers tegen te gaan. Je schakelt dan letterlijk een extra vorm van authenticatie in om te voorkomen dat je gegevens ongewild in handen komen van criminelen.

  • Wat is een veilig paswoord?

    Om te beginnen moeten we ons de vraag stellen of een paswoord überhaupt wel nog veilig kan genoemd worden vandaag de dag.

  • Wie kan terecht bij onze hersteldienst?

    Iedereen is welkom bij onze hersteldienst, wij herstellen toestellen ongeacht of ze bij ons werden aangekocht of niet.

  • Wat zijn de voordelen van het uitbesteden van ICT voor een KMO?

    Wat wij vaak zien bij kmo’s of eenmanszaken, is dat men alles zelf probeert te doen. Iets wat kostbare tijd inneemt die men beter in andere zaken zou stoppen. Bovendien is het resultaat wel werkbaar maar niet ideaal.

  • Eerste hulp bij printer problemen

    Inkjet printers werken met vloeibare inkt. Wanneer de afdrukkwaliteit slecht is bij je prints, kan dat daaraan liggen. Als deze printer weinig gebruikt wordt, gaat de inkt namelijk “indikken”.

  • Ik kan geen verbinding maken met mijn draadloos netwerk thuis.

    Stap 1: (bij een Windows systeem) herstart de computer via de functie “opnieuw opstarten”, niet via afsluiten en opnieuw aanzetten!

  • Wat is illegale software en wat zijn de risico's?

    Illegale software is software zonder licentie (de zogenoemde gekraakte software) of software met de verkeerde licentie. Software met de verkeerde licentie is wanneer je als bedrijf (als eenmanszaak of als vennootschap) bijvoorbeeld gebruik maakt van Office voor thuisgebruik en studenten.

  • 3 misverstanden omtrent een goede backup

    1. Misschien heel voor de hand liggend maar we zien het nog vaak: al je data verplaatsen naar een externe harde schijf is géén backup. De basis definitie van een backup is dat je 2 versies van je gegevens hebt waarbij 1 versie onbereikbaar bewaard wordt.